به بلاگ ارقام سیستم خوش آمدید

در این قسمت می توانید مقالات مرتبط با آموزش حسابداری، و همچنین آموزش نرم افزار حسابداری ارقام سیستم را مطالعه بفرمایید

پست فوری:
مزایای استفاده از نرم افزارهای حسابداری

کاربرد نرم افزار در حسابداری می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

کاربرد نرم افزار در حسابداری


صرفه‌جویی در وقت:

یکی دیگر از کاربرد نرم افزار در حسابداری این است که ساعت‌های زیادی از وقت ما در مقایسه با سیستم‌های دستی حسابداری و حتی در مقایسه با حسابداری که از اکسل و صفحات گسترده استفاده می‌نمایند را ذخیره نماید. این امر بدین دلیل است که نرم افزارهای حسابداری ورودی‌های زائد و فاقد مطلوبیت لازم را کاهش داده و یا اینکه محدود می‌نمایند. مثلا وارد کردن مشخصات مشتری مانند آدرس در هنگام صدور فاکتور یا حتی صورتحساب، که در سیستم‌های دستی مقداری از زمان صرف وارد کردن این مشخصات تکراری هنگام صدور فاکتور می‌شود و حال اینکه در برنامه‌های حسابداری این اطلاعات نیاز به وارد نمودن در هر مورد ندارد.

محاسبه و ثبت دقیق اطلاعات مربوط به موجودی کالا، پرسنل و مشتریان:

اگر شما یک موسسه تک مالکیتی داشته باشید بدون هیچگونه پرسنل، بدون مشتری‌های زیاد و فاقد فهرستی طولانی از موجودی کالا، ممکن است که شما هیچ‌گاه به یک نرم افزار مالی نیازی نداشته باشید. در صورتی که شما اگر فقط یک موسسه کوچک با تعداد محدودی مالک باشید که فهرستی از مشتریان یا پرسنل و مقداری موجودی کالا در اختیار داشته باشید می‌توانید با استفاده از یک سیستم و نرم‌افزار مالی در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی نمایید و ثبت‌های دقیق و درستی از اطلاعات مالی خود داشته باشید. و  دیگر کاربرد نرم افزار در حسابداری ثبت اطلاعات مشتریان، معرفی اشخاص به عنوان پرسنل و معرفی کالاها و ورود اطلاعات آن‌ها شامل واحدهای شمارشی، مشخصات فنی کالا و لیستهای قیمت و… می باشد.

کاربری آسان:

اکثر نرم‌افزارهای مالی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای کاربری ساده باشند به نحوی که نرم افزارهای حسابداری مخصوص به سیستم‌های مالی کوچک به گونه‌ای طراحی می‌شوند که یک کاربر که هیچ‌گونه آشنایی با سیستم‌های مالی ندارد و حتی اینکه به اندازه کافی دانش حسابداری نداشته باشد بتواند از آن استفاده کنند.

ارزیابی و تخمین:

این ویژگی این امکان را برای شما فراهم می‌نماید که شما جریان‌های نقدی یا مالی خود را در آینده نزدیک تخمین و برآورد نمایید .

حداقل کردن اشتباهات:

یک مزیت مهم و اساسی که می‌توان برای نرم افزارهای مالی بیان کرد این است که اشتباهات محاسباتی با استفاده از این سیستم‌ها به حداقل می‌رسند. به عنوان مثال یک نرم افزار حسابداری به شما اجازه می‌دهد همزمان با ورود اطلاعات درصدهای مختلفی از انواع تخفیف، نرخ‌های مالیاتی را وارد نموده و بدون خطاهای محاسباتی جمع مبلغ مورد نظر را به شما ارائه می‌کند اگر این محاسبات به صورت دستی انجام شود امکان خطای بالایی دارد.

گزارش:

یک مزیت دیگر برای نرم افزارهای مالی گزارش‌هایی است که در فواصل زمانی معین می‌توان از سیستم تهیه نمود‌، این گزارشات به راحتی در سیستم‌های مالی تهیه می‌شود و این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که روی عملیات مالی ثبت شده در سیستم نظارت و کنترل دقیق داشته باشید. به عنوان مثال شما می‌توانید با استفاده از گزارشات نرم افزارهای مالی با مشتریانی که در پرداخت‌هایشان دیرکرد دارند تماس بگیرید. با استفاده از این گزارشات می‌توان به راحتی زمان خود را به حداقل رساند.

  • چهارشنبه / 18 مهر 1397 / 14:47
  • دسته بندی: مقالات حسابداری و مدیریتی
  • نویسنده: علی فیروزی

استفاده از مطالب سایت اینترنتی ارقام سیستم فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

logo-samandehi

ارقام سیستم

ارقام سیستم این اعتقاد را دارد که به مشتریانش به هیچ وجه به دید مشتری نگاه نکند بلکه آنها را شریک تجاری خود برای گسترش و ارتقاء شرکت و نرم افزار بداند. گروه ما همواره تلاش می کند به کمک شما شرکای تجاری گرامی نرم افزاری درخور شأن و شخصیت شما بزرگان تولید کند و همیشه آن را با بالاترین امکانات روز دنیا بروز و قابل استفاده برای اکثریت نیاز بازار نگه دارد. نرم افزار ارقام سیستم با عنوان نرم افزاری هوشمند، زبان زد صنایع مختلف است و فقط دلیل این سخن را دریافت درخـواسـت های حـرفه ایی در صــنایع بزرگ مـی دانیم و اگـر شـما نیاز خود را در امکانات نرم افزار ارقام سیستم پس از بررسی مشاهده نکردید می توانید این نیاز را درخواست دهید تا پس از تجزیه و تحلیل اولیه توسط تحلیل گران صاحب نظر ارقام سیستم بررسی شود تا در ورژن های بعدی نرم افزار پیاده سازی شود

argham
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت نرم افزاری ارقام سیستم (ارقام سیستم آسیا) می باشد