به خبر خون ارقام سیستم خوش آمدید
تعمیر کاوشگر وویجر ۲ ناسا از فاصله ۱۸ میلیارد کیلومتری

کاوشگر وویجر 2 (Voyager 2) بیش از چهل سال پس از پرتاب و در فاصله چند میلیارد کیلومتری از زمین دچار نقص فنی شد و مهندسین ناسا با وجود چالش های متعدد موفق به تعمیر آن شدند.

دانشمندان ناسا برای رفع مشکل و تصمیم گیری در مورد راه حل، کار سختی در پیش داشتند چون به خاطر فاصله بسیار زیاد وویجر 2 با زمین (حدوداً 18507456000 کیلومتر)، ارسال فرمان به این فضاپیما با سرعت نور 17 ساعت طول می کشد. بنابراین برای آگاهی از عمل کردن فرمان ارسالی در مجموع به 34 ساعت زمان لازم است.

 

ناسا اعلام کرد که موفق به روشن کردن تجهیزات آزمایشگاهی وویجر 2 شده و این کاوشگر جمع آوری داده های علمی را از سر گرفته است. باقی قسمت های این فضاپیما نیز در دست بررسی بوده و مهندسین ناسا با عیب شناسی به دنبال روشن کردن همه قسمت های این کاوشگر هستند.

وویجر 2 یکی از اولین کاوشگرهای میان ستاره ای ساخت دست انسان به شمار رفته و تعمیر آن به دلیل فناوری قدیمی به کار رفته در آن با چالش های متعددی همراه است.

اواخر آذر ماه سال 97 کاوشگر وویجر 2 با ترک منظومه شمسی، به فضای میان ستاره ای وارد شد و از آن زمان تاکنون با فناوری منسوخ شده در حال مخابره داده های مختلف به زمین است.

 

پیش بینی می شود وویجر 1 و 2 در آینده باز هم دچار نقص فنی شوند. ژنراتورهای این دو کاوشگر با تکیه بر واکنش هسته ای کار کرده و در زمان پرتاب در حدود 470 وات انرژی تولید می کردند.

اواخر تیر ماه امسال میزان تولید انرژی در وویجر 2 به 280 وات کاهش پیدا کرد و ناسا برای صرفه جویی در مصرف انرژی، گرم کننده سیستم اشعه کهکشانی این کاوشگر را خاموش کرد. این سیستم با وجود غیر فعال شدن گرم کننده و کاهش شدید دما، همچنان به فعالیت و ارسال اطلاعات از فضای بین ستاره ای ادامه داد.

در آینده انرژی مورد نیاز برای گرم نگه داشتن لوله های سوخت این کاوشگر از بین خواهد رفت و دیگر نمی تواند آنتن خود را برای ارسال و دریافت داده به طرف زمین تنظیم کند. در این صورت وویجر 2 در فضای بیکران سرگردان خواهد شد و تمدن انسانی را به مقصدی نامعلوم حمل خواهد کرد.

 

  
  • سه شنبه / 22 بهمن 1398 / 03:48
  • دسته بندی: اخبار فناوری
  • کد خبر: 98110071
  • منبع خبر: ارقام سیستم

استفاده از مطالب سایت اینترنتی ارقام سیستم فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

logo-samandehi

ارقام سیستم

ارقام سیستم این اعتقاد را دارد که به مشتریانش به هیچ وجه به دید مشتری نگاه نکند بلکه آنها را شریک تجاری خود برای گسترش و ارتقاء شرکت و نرم افزار بداند. گروه ما همواره تلاش می کند به کمک شما شرکای تجاری گرامی نرم افزاری درخور شأن و شخصیت شما بزرگان تولید کند و همیشه آن را با بالاترین امکانات روز دنیا بروز و قابل استفاده برای اکثریت نیاز بازار نگه دارد. نرم افزار ارقام سیستم با عنوان نرم افزاری هوشمند، زبان زد صنایع مختلف است و فقط دلیل این سخن را دریافت درخـواسـت های حـرفه ایی در صــنایع بزرگ مـی دانیم و اگـر شـما نیاز خود را در امکانات نرم افزار ارقام سیستم پس از بررسی مشاهده نکردید می توانید این نیاز را درخواست دهید تا پس از تجزیه و تحلیل اولیه توسط تحلیل گران صاحب نظر ارقام سیستم بررسی شود تا در ورژن های بعدی نرم افزار پیاده سازی شود

argham
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت نرم افزاری ارقام سیستم (ارقام سیستم آسیا) می باشد