به بلاگ ارقام سیستم خوش آمدید

در این قسمت می توانید مقالات مرتبط با آموزش حسابداری، و همچنین آموزش نرم افزار حسابداری ارقام سیستم را مطالعه بفرمایید

پست فوری:
نحوه حسابداری شرکتهای خدماتی

نحوه حسابداری شرکتهای خدماتی...

نحوه حسابداری شرکتهای خدماتی

واحدهای خدماتی واحدهایی هستند که خدمتی را به مشتریان ارائه می‌کنند و معمولاً در قبال ارائه خدمت حق الزحمه دریافت می‌کنند. شرکت خدماتی بدون ماده اولیه و با هزینه کردن خرید و وسایل مورد نیاز خدماتی، ارائه خدمت نموده و کسب درآمد و سود می‌کنند.

فعالیت‌های حسابداری در شرکتهای خدماتی صرفاً تحصیل درآمد و یا صرف هزینه نیست، بلکه اموری مانند فعالیت در خصوص خرید دارایی، ایجاد بدهی و یا افزایش سرمایه نیز می‌باشد و نیازمند وجود یک نرم‌افزار حسابداری جامع و دقیق برای مدیریت حساب‌ها است.

آموزش حسابداری در شرکتهای خدماتی

شرکت های خدماتی با گسترش فعالیت بشری و افزایش نیاز به ارائه خدمات توسط نیروهای ماهر رو به افزایش می باشد و حوزه فعالیت حسابداری در شرکتهای خدماتی بسیار گسترده شده است. لذا صاحبان شرکت های خدماتی ترجیح می دهند از کسانی استفاده کنند که با آموزش حسابداری در شرکتهای خدماتی آشنا بوده و به خوبی آموزش حسابداری شرکتهای خدماتی را دیده باشند. از این رو نقش حسابدار در روند حسابداری در شرکتهای خدماتی بیشتر مشخص می شود.

چرخه حسابداری در موسسات خدماتی:

چرخه حسابداری در موسسات خدماتی، شامل سه بخش است که هرکدام در زمانهای مربوط به خود انجام می شود. در ادامه، زمان مربوط به هر بخش، کارهایی که باید انجام شود و اهداف هر مورد را بررسی میکنیم.

بخش اول: فعالیت هایی که در طول دوره مالی انجام می شود.

در طول دوره مالی، فعالیت ها در شش مرحله انجام می گیرد که به ترتیب عبارتند از:

مرحله ۱:

جمع آوری اطلاعات رویدادهای مالی به هدف استخراج اطلاعات مالی از اسناد و مدارک اولیه مربوط به رویدادها و عملیات مالی.

مرحله ۲:

تجزیه و تحلیل رویدادهای مالی با هدف اندازه گیری آثار مالی هر رویداد بر دارایی، بدهی و سرمایه و تعیین حساب یا حسابهایی که باید بدهکار و بستانکار شوند.

مرحله ۳:

صدور سند حسابداری برای ثبت آثار مالی رویدادها به ترتیب تاریخ وقوع آنها با بدهکار و بستانکار کردن حسابهای مربوط در سند حسابداری و اخذ مجوزهای لازم جهت ثبت این رویدادها در دفاتر مالی.

پیشنهاد بازدید  حسابرسي داخلي شركت ها

مرحله ۴:

ثبت اسناد حسابداری در دفتر روزنامه به ترتیب تاریخ اسناد با بدهکار و بستانکار کردن حسابهایی که می بایست به دفتر کل منتقل شوند .

مرحله ۵:

نقل اقلام از دفتر روزنامه به دفتر کل یا به طور دقیقتر انتقال مبالغ بدهکار و بستانکار شده در دفتر روزنامه به حسابهای مربوط در دفتر کل.

مرحله ۶:

نقل اقلام از اسناد حسابداری به دفتر معین با به عبارت دیگر انتقال مبالغ بدهکار و بستانکار شده حسابهای معین از اسناد حسابداری به حسابهای مربوط در دفتر معین

پیشنهاد بازدید: مشاهده نرم افزار های شرکتی ارقام سیستم

بخش دوم: فعالیتهایی که در پایان هر ماه باید انجام شود.

مرحله ۷:

مربوط به پایان هر ماه است که لازم است حسابدار تهیه ترازهای آزمایشی دفاتر کل و معین را انجام دهد. هدف از انجام این مرحله آزمون تساوی گردش عملیات و مانده حسابهای کل و معین و همچنین آزمون گردش عملیات حسابها با جمع ستونها ی بدهکار و بستانکار دفتر روزنامه است.

پیشنهاد بازدید  نحوه محاسبه حقوق ساعتی

بخش سوم_فعالیتهایی که در پایان دوره(سال) مالی انجام می شود.

در این بخش چندین مرحله عملیات مهم مالی که منجر به بستن سال مالی می شود انجام می گیرد. به طور اختصار این مراحل عبارتند از:

مرحله ۸:

تهیه کاربرگ و تعدیل حسابها به منظور ارائه تصویری از سود و زیان و ترازنامه موسسه قبل از تهیه صورتهای مالی

مرحله ۹:

ثبت تعدیلات و انتقال به حسابها ی کل و معین به هدف اصلاح حسابهای کل و معین

مرحله ۱۰:

تهیه صورت سود و زیان

مرحله ۱۱:

بستن حسابهای موقت یا همان بستن حسابهای سود و زیانی و تعیین نتیجه نهایی عملیات موسسه

مرحله ۱۲:

تهیه صورتحساب سرمایه و ترازنامه

مرحله ۱۳:

تهیه تراز آزمایشی اختتامی

مرحله ۱۴:

بستن حسابهای دائمی 

  • چهارشنبه / 18 مهر 1397 / 16:33
  • دسته بندی: مقالات حسابداری و مدیریتی
  • نویسنده: علی فیروزی

استفاده از مطالب سایت اینترنتی ارقام سیستم فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

logo-samandehi

ارقام سیستم

ارقام سیستم این اعتقاد را دارد که به مشتریانش به هیچ وجه به دید مشتری نگاه نکند بلکه آنها را شریک تجاری خود برای گسترش و ارتقاء شرکت و نرم افزار بداند. گروه ما همواره تلاش می کند به کمک شما شرکای تجاری گرامی نرم افزاری درخور شأن و شخصیت شما بزرگان تولید کند و همیشه آن را با بالاترین امکانات روز دنیا بروز و قابل استفاده برای اکثریت نیاز بازار نگه دارد. نرم افزار ارقام سیستم با عنوان نرم افزاری هوشمند، زبان زد صنایع مختلف است و فقط دلیل این سخن را دریافت درخـواسـت های حـرفه ایی در صــنایع بزرگ مـی دانیم و اگـر شـما نیاز خود را در امکانات نرم افزار ارقام سیستم پس از بررسی مشاهده نکردید می توانید این نیاز را درخواست دهید تا پس از تجزیه و تحلیل اولیه توسط تحلیل گران صاحب نظر ارقام سیستم بررسی شود تا در ورژن های بعدی نرم افزار پیاده سازی شود

argham
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت نرم افزاری ارقام سیستم (ارقام سیستم آسیا) می باشد