به بلاگ ارقام سیستم خوش آمدید

در این قسمت می توانید مقالات مرتبط با آموزش حسابداری، و همچنین آموزش نرم افزار حسابداری ارقام سیستم را مطالعه بفرمایید

پست فوری:
جرایم بیمه تامین اجتماعی

🔸جریمه بیمه تامین اجتماعی 
✅قسمت اول
در قوانین تامین اجتماعی میزان حق بیمه به 2 شیوه تعیین می شود.
یکی از طریق درصد مشخصی از مزد یا حقوق که همراه قانون بیمه بیکاری می باشد و دیگری تعیین بیمه به صورت مقطوع و علی الراس که در مواد 35، 39، 40 و 41 به آن اشاره شده است .
۲ مورد جریمه پیش بینی شده عبارتند از : 
مورد اول عدم تنظیم و ارسال صورت مزد و حقوق بیمه شدگان که طبق ماده ۳۹ میزان ۱۰ درصد جریمه در نظر گرفته شده است و مورد دوم عدم پرداخت تمام یا قسمتی از حق بیمه و بیمه بیکاری که میزان جریمه آن ۲ درصد تمام یا کسر بدهی قطعی پرداخت نشده به ازاء هر ماه تاخیر است.
✅قسمت دوم

در مورد قراردادهای پیمانکاری و خدماتی همانطوریکه میدانید در دو حالت مورد رسیدگی قرار می گیرد:
یکی در زمان اخذ مفاصاحساب تامین اجتماعی و دیگر در زمان حسابرسی دفاتر از طرف حسابرسان تامین اجتماعی
مشکل بسیاری از مدیران با این مشکل است که آیا در حال حاضر میزان جرائم تعیین شده از سوی سازمان تامین اجتماعی، قابل اعتراض در هیات های تشخیص مطالبات می باشد یا خیر؟
✅قسمت سوم
نکته مهمی که باید در این قسمت به آن توجه داشته باشید تفکیک دو واژه علی الوصول خسارت با جریمه است. اصولاً جریمه به صندوق دولت واریز می شود و وارد حساب زیان دیده نمی گردد . بطور کلی رسیدگی به اختلافات مربوط به میزان جرائم در صلاحیت هیات های تشخیص است.
در صورتی که کارفرما به میزان حق بیمه و خسارات تعیین شده اعتراض داشته باشد، می تواند اعتراض خود را در هیات های تشخیص مطالبات مطرح کند.
✅قسمت چهارم
🔸انواع اعتراض در بیمه تامین اجتماعی شامل موارد زیر است:
🔺اعتراض به اشتباه در تعیین مزد یا حقوق مبنای محاسبه بیمه
🔺اعتراض به اشتباه در محاسبه درصدها
🔺اعتراض به اشتباه در تعیین حق بیمه مقطوع و علی الراس
🔺اعتراض به اشتباه در تعداد کارگران
اعتراض به مواعد و درصدهای لحاظ شده در محاسبه جرائم

✅قسمت پنجم
🔺نحوه تقدیم اعتراض، هزینه و مهلت آن
پس از ابلاغ موارد مطالبه به کارفرما از طرف سازمان تامین اجتماعی، وی می تواند اعتراض خود را تا ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ به طور کتبی به شعبه یا کارگزاری مربوط ارائه کند.البته برای اعتراض نویسی فرم های خاصی را سازمان در نظر گرفته است که مدیران باید متن اعتراض را درج نمایند.به محض ارائه به شعبه، آنها اعتراض مندرج در فرم را در داخل دفتر و اتوماسیون خود ثبت می کنند.

🔺نکته : عدم درج اعتراض در داخل فرم، به منزله عدم پذیرش نامه اعتراض محسوب نمی شود
🔸نکته مهم : همانطوریکه اشاره کردم مهلت اعتراض ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ است ولی در مواردی که کارفرما به وسیله فکس یا پست سفارشی دو قبضه به واحد مربوطه سازمان ارسال شده است تاریخ قبض ستی یا تاریخ تاییدیه فکس آخرین تاریخ اعتراض محسوب می شود.

✅قسمت ششم و پایانی
♦️شخص ذینفع اعتراض یا خود کارفرما و یا نماینده قراردادی ، قضایی و قانونی از سوی قانون گذار تعیین می شود.
دربرخی از موارد افراد شخصی را که کارفرما نیست مثل مالک ملک تجاری به عنوان کارفرما معرفی می کنند، سوال اینجاست شخصی که در واقع کارفرما نیست حق اعتراض در هیات های حل اختلاف را دارد؟

در پاسخ باید گفت که سازمان تامین اجتماعی فقط کارفرما و یا وکیل و نماینده قانونی را با نامه به عنوان طرف اعتراض قبول می کند.



  • یکشنبه / 30 دی 1397 / 16:11
  • دسته بندی: قانون اداره کار
  • نویسنده: زینب صالحی

استفاده از مطالب سایت اینترنتی ارقام سیستم فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

logo-samandehi

ارقام سیستم

ارقام سیستم این اعتقاد را دارد که به مشتریانش به هیچ وجه به دید مشتری نگاه نکند بلکه آنها را شریک تجاری خود برای گسترش و ارتقاء شرکت و نرم افزار بداند. گروه ما همواره تلاش می کند به کمک شما شرکای تجاری گرامی نرم افزاری درخور شأن و شخصیت شما بزرگان تولید کند و همیشه آن را با بالاترین امکانات روز دنیا بروز و قابل استفاده برای اکثریت نیاز بازار نگه دارد. نرم افزار ارقام سیستم با عنوان نرم افزاری هوشمند، زبان زد صنایع مختلف است و فقط دلیل این سخن را دریافت درخـواسـت های حـرفه ایی در صــنایع بزرگ مـی دانیم و اگـر شـما نیاز خود را در امکانات نرم افزار ارقام سیستم پس از بررسی مشاهده نکردید می توانید این نیاز را درخواست دهید تا پس از تجزیه و تحلیل اولیه توسط تحلیل گران صاحب نظر ارقام سیستم بررسی شود تا در ورژن های بعدی نرم افزار پیاده سازی شود

argham
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت نرم افزاری ارقام سیستم (ارقام سیستم آسیا) می باشد